Tilaus- ja toimitusehdot

1. YLEISET EHDOT

www.modaliisa.fi on Nenoviot Oy:n ylläpitämä sivusto ja markkinapaikka (Y: 2258146-7). Seuraavia sopimusehtoja sovelletaan Nenoviot Oy:n ja sen Asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. Nenoviot Oy:n välittämien kolmannen osapuolen hyödykkeiden kohdalla sovelletaan kuluttajasuojalain lisäksi kyseisen palveluntarjoajan määrittelemiä sopimusehtoja.

Nenoviot Oy pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ilmenevät Nenoviot Oy kauppapaikan kotisivuilla www.modaliisa.fi. Laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan ellei laissa ole toisin määrätty.

Nenoviot Oy ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Nenoviot Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jota Nenoviot Oy ei kohtuudella voi voittaa. Nenoviot Oy on velvollinen ilmoittamaan Asiakkaalle niin pian kuin se on mahdollista sitä kohdanneesta ylivoimaisesta esteestä.

2. ASIAKAS

Nenoviot Oy myy tuotteita ja palveluita täysi-ikäiselle yksityishenkilölle (jäljempänä kuluttaja) ja huoltajan suostumuksella myös alle 18-vuotiaalle.

Kuluttajakaupassa noudatetaan voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä. Nämä sopimusehdot eivät ole voimassa siltä osin kuin ne rajoittavat kuluttajan oikeuksia siitä, mitä pakottavassa lainsäädännössä on määrätty.

Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä mahdollisesti sähköpostiosoitteen.

Toimitusaika-arviot on laadittu maahantuojien ja valmistajien antamien tietojen perusteella. Nenoviot Oy tai sen käyttämät toimittajat eivät ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä. Sitova kauppasopimus astuu voimaan tilauksen kirjauduttua Nenoviot Oy:n järjestelmään.

Rekisteröityminen: Nenoviot Oy:n sivusto ei tarjoa rekisteröitymismahdollisuutta, vaan Asiakas antaa tietonsa erikseen jokaiseen tilaukseen. Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta.

Tietosuoja: Asiakkaiden tiedot on tallennettu Nenoviot Oy:n asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen ja hoitoon. Nenoviot Oy:lla ja sen kanssa samaan konserniin kuuluvilla yhtiöillä on lisäksi oikeus käsitellä ja luovuttaa rekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia (kuten suoramarkkinointia) varten henkilötietolain (523/99) mukaisesti. Henkilötietolain mukainen rekisteriseloste on nähtävissä osoitteessa Nenoviot Oy, Vilhonkatu 1, 24100 Salo. Asiakas voi kieltää tietojensa käytön ja käsittelyn markkinointitarkoituksiin ja tarkistaa itseään koskevat tiedot ottamalla yhteyttä Nenoviot Oy:n asiakaspalveluun. Yhteydenotot on tehtävä kirjallisena ja toimitettava allekirjoitettuina osoitteeseen: Nenoviot Oy, Vilhonkatu 1, 24100 Salo. Täydellinen rekisteriseloste löytyy osoitteesta https://www.modaliisa.fi/tietosuojaseloste.

Evästeiden käyttö: www.modaliisa.fi -sivustolla käytetään evästeitä (engl. Cookies), joiden avulla sivustoa voidaan kehittää edelleen aiempaa käyttäjäystävällisemmäksi. Sivustolla evästeiden tehtävä on helpottaa, parantaa ja nopeuttaa asiointikokemusta. Evästeitä voidaan käyttää myös parempien tarjousten ja henkilökohtaisempien tuotesuositusten tarjoamiseksi Asiakkaalle. Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka sivuston verkkopalvelin tallentaa käyttäjän kiintolevylle. Osa sivuston sisällöstä saattaa edellyttää evästeiden hyväksymistä toimiakseen. Käyttäjän verkkoselain todennäköisesti hyväksyy evästeet valmiilla oletusasetuksilla, mutta käyttäjä voi myös estää evästeiden käytön selaimen asetuksista, tai poistamalla evästeet selaimesta palvelun käytön päätyttyä. Lisätietoja selainkohtaisista käyttöohjeista löytyy selaimen valmistajan ohjeista.

3. TUOTTEET JA HINNASTO

Hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät kuljetusta ellei toisin ole mainittu. Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo.

Tuotteen hinnan noustessa ennen lähetyksen käsittelyä www.modaliisa.fi:ssä tilatut tuotteet toimitetaan alkuperäisellä hinnalla. Jos tilaukseen tehdään muutoksia, määräytyy tuotteen hinta muutoshetken hinnan mukaisesti.

Nenoviot Oy pidättää oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä poikkeuksellisen suurissa erissä.

Asiakkaan toivomuksesta valmistetuille, tilatuille tai muokatuille tuotteille ei myönnetä yksipuolista peruutusoikeutta. Peruutuksen yhteydessä tilauksesta mahdollisesti aiheutuneet kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta.

4. MAKSUTAVAT

www.modaliisa.fi:ssä maksutapoina toimivat Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) tarjoamat maksutavat. Checkout Finland Oy:n tarjoamia maksutapoja ovat pankkimaksut. Lue lisää maksutavoista maksuehdoista. Nenoviot Oy:n kanssa sovitun lasku-maksutavan kohdalla Nenoviot Oy ottaa tilauksen jälkeen yhteyttä asiakkaaseen ja lähettää hänelle tietojen tarkistuksen jälkeen laskun. Laskuun tehdyn suorituksen jälkeen Nenoviot Oy toimittaa asiakkaalle tilatut tuotteet sovitusti ja mahdollisuuksien mukaan viipymättä.

5. TOIMITUSTAVAT

www.modaliisa.fi :n toimitustapoina ovat Postin postipaketti ja nouto myymälästä. Toimituskulut vaihtelevat toimitustapojen mukaan ja ovat nähtävissä tilausta tehtäessä.

Tilauksen käsittelyaika on keskimäärin 2-5 työpäivää Nenoviot Oy:n yhteydenoton jälkeen. Kuljetusaika on yleensä 2-7 arkipäivää. Valmiilla tilauksella tarkoitetaan tilausta, jonka kaikki tuotteet ovat varastossamme ja varattuina tilaukseen, sekä tilauksen maksutapa on hyväksytty. Nenoviot Oy ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä.

Nenoviot Oy ei ole velvollinen varaamaan muita saman tilauksen tuotteita Asiakkaalle, jos yhden tuotteen saatavuus on huono, tai sen toimitus viivästyy Nenoviot Oy:stä riippumattomista syistä. Kuluttaja voi vaihtoehtoisesti hyväksyä joko viivästyneen tuotteen jälkitoimituksen tai tilauksen perumisen. Jälkitoimituksen postikulut veloitetaan normaalisti. Tilauksessa olevia tuotteita varataan enintään 7 päivää, minkä jälkeen tilaus perutaan, ellei Asiakas ole suostunut jälkitoimitukseen Nenoviot Oy:n ehtojen mukaisesti.

Asiakas on velvollinen tarkastamaan lähetyksen sisällön 14 vuorokauden kuluessa ja tutustumaan tuotteen käyttöohjeisiin ja -ehtoihin ennen käyttöönottoa.

6. PALAUTUSOIKEUS

Etämyynnissä käyttämättömillä tuotteille on kuluttajasuojalain 6. luvun mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus tavaran vastaanottohetkestä alkaen. Tuote ei ole käyttämätön jos esim. varaosissa, vaatteissa ja välineissä on selviä kulumisen merkkejä ja/tai likaa. Tuotteissa on oltava palautettaessa myös hinta- ja tuotelaput kiinnitettyinä. Lain tarkoituksena on antaa kuluttajalle oikeus tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä. Nenoviot Oy myöntää Asiakkaalle lain hengen mukaisesti oikeuden tutustua pakkauksen sisältöön. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa yleistä varovaisuutta noudattaen.

Rajoitukset palautusoikeudessa kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § mukaisesti:

kohta 3) ”sopimus koskee tavaraa, joka valmistetaan tai jota muunnellaan kuluttajan toivomusten mukaisesti niin, ettei tavaraa voida myydä edelleen ilman huomattavaa tappiota tai ettei tavaraa lainkaan voida myydä edelleen;”, kuten esim. Asiakkaan toivomuksesta muokatut tuotteet ja välineet, jotka on asennettu Asiakkaan mittojen mukaan

kohta 4) ”sopimus koskee tavaraa, jota luonteensa vuoksi ei voida palauttaa edelleen myytäväksi taikka joka voi nopeasti pilaantua tai vanhentua;”, kuten esim. hygienia- ja intiimituotteet sekä elintarvikkeiksi luokiteltavat tuotteet

Asiakaspalautukset ja huoltotoimitukset tulee lähettää aina postin ilmaisella asiakaspalautuksella. Toimitusmuotona on käytettävä pakettia, koska kirjeille ei ole olemassa lähetysseurantaa. Palautuksen tai huoltotoimituksen mukaan tulee toimittaa täydellisenä täytetty Nenoviot Oy:n palautuslomake.

Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjoista tarvittavat kopiot. Postin asiakaspalautuksesta saatava pakettilähetysseurantatunnus on ainoa keino lähettämisen todistamiseksi.

Nenoviot Oy:n maksuton asiakaspalautus on voimassa vain Suomessa. Asiakkaan tulee maksaa kaikki ulkomailta lähetettyjen palautuksien ja huoltotoimitusten kustannukset. Asiakkaan tulee ottaa yhteyttä Nenoviot Oy:n huoltoon ennen ulkomaan palautuksia/huoltotoimituksia. Erikoiskuljetusyksikköinä toimitettujen tuotteiden kuljetusta ei hyvitetä, eikä paluukuljetusta makseta.

Maksunpalautus tehdään tilauksessa käytetylle maksutavalle.

Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. Tuotteiden ympärille tulee laittaa vähintään 10 cm pehmustetta. Nenoviot Oy suosittelee käyttämään aina tuotteen alkuperäistä pakkausta, jonka valmistaja on suunnitellut tuotteen turvalliseen kuljettamiseen. Palautuksen tulee sisältää alkuperäispakkaukset sekä tuotteissa on oltava hinta- ja tuotelaput kiinnitettyinä. Lisäksi mukana on oltava kaikki pakkaukseen kuuluneet osat, dokumentit ja pakkausmateriaalit.

Nenoviot Oy ei ole vastuussa huolimattomasti ja sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan puolelta tulleesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään Asiakkaalta.

Nenoviot Oy pidättää oikeuden periä kustannukset Asiakkaalta, jos asiakaspalautus on tehty aiheetta tai sopimusehtojen vastaisesti. Asiakkaalta peritään Nenoviot Oy:n käsittely- ja postituskulut.

7. TAKUU JA VIRHEVASTUU

Takuu määräytyy tuotteen valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Ostaja on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta.

Nenoviot Oy pidättää oikeuden todentaa tuotteissa ilmoitetut virheet. Testaamista ei suoriteta odottaessa. Tähän on varattava aina 3-5 arkipäivää.

Huoltopaikka määräytyy valmistajan tai maahantuojan takuuehtojen mukaisesti. Kuluttajalla on myös mahdollisuus toimittaa tuote Nenoviot Oy:n kautta huoltoon. Nenoviot Oy katsoo, että Asiakas tiedostaa toimittaessaan tuotteen huoltomme kautta korjattavaksi, että huoltoaika on logistiikkaan kuluvan ajan verran pidempi.

Aiheettoman huoltokäynnin kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta, jos tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon. Nenoviot Oy ei ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista vahingoista. Oikeus tuotteessa olevan vian luonteen ja laadun tarkastamiseen säilyy Nenoviot Oy:llä myös kaupan perumisen yhteydessä. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön kulut, Nenoviot Oy:n käsittelykulut ja logistiset kustannukset.

Ostajan tai kolmannen osapuolen kokoaman laitteiston virheenetsinnästä peritään hinnaston mukainen maksu, jos virhe ei ole Nenoviot Oy:n toimittamassa komponentissa. Virheeksi ei katsota yhteensopivuusongelmaa, ellei Asiakas ole nimenomaisesti ostohetkellä todistettavasti ilmoittanut Nenoviot Oy:lle yhteensopivuustarpeesta.

Tuotteen fyysinen avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja laissa määritellyn virhevastuun ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut.

Huoltomme säilyttää tuotteita kolme (3) kuukautta Asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään. (Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä noutamatta jätetty esine.)

8. REKLAMAATIO

Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja -ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä. Nenoviot Oy pidättää oikeuden periä kuitin etsinnän aiheuttamat kustannukset ostajalta.

Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa tuotteen
lähettäneeseen toimipisteeseen joko sähköpostilla tai kirjeenä. Lähettäneen toimipisteen näet tilausvahvistuksesta ja yhteystiedot löydät osoitteesta www.modaliisa.fi. Verkkosivulla on mahdollisuus jättää asiakaspalautetta.

Erimielisyyksien ratkaiseminen ja oikeuspaikka: Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Asiakas voi nostaa tästä velkasuhteesta aiheutuvia riitaisuuksia koskevan kanteen Nenoviot Oy:tä vastaan joko Nenoviot Oy:n kotipaikan käräjäoikeudessa tai sen
Suomessa sijaitsevan paikkakunnan käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä hänellä on asuinpaikkansa. Jollei Asiakkaalla ole asuinpaikkaa Suomessa, riitaisuudet käsitellään Nenoviot Oy:n kotipaikan käräjäoikeudessa.

Asiamieskuluja ei korvata, koska Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.